A nyugat.hu-nak nyilatkoztam a szombathelyi buszközlekedésről.
„Nemrég jártam egy, a pandémia hatásait elemző konferencián, és ott hangzott el, hogy például Bécsben a járványig folyamatosan nőtt a tömegközlekedést használók száma. Ha Bécsben ezt el lehetett érni, akkor minden bizonnyal nálunk sem egy lehetetlen feladat” – mondta Németh Ákos.
Pontos információi neki sincsenek a szombathelyi utasszám csökkenésének okairól, de szerinte az lehet a magyarázat, hogy az egész magyar tömegközlekedési rendszer nem felel meg a 21. századi elvárásoknak. Ezek között van a járatok sűrűsége, a fizetési rendszer és az utazási kényelem.
A tanácsnok hozzátette: a város többször kiírta a buszközlekedésére a pályázatot, de eddig mindig csak a Volán jelentkezett. Ebből a helyzetből viszont sok minden adódik, például az is, hogy a cég „így is, úgyis a pénzénél marad. ”
"Szombathely eltökélt abban, hogy fejlessze ezt a szolgáltatást. Mind a közlekedés, mind a levegőminőség szempontjából egy fenntarthatóbb város irányába való elmozdulást jelentene, ha a lakosság nagy részét át tudnánk terelni a tömegközlekedésbe” – közölte Németh Ákos, aki szerint a hét új csuklósbusz beszerzése már ezt a törekvést jelzi.
„De még nagyon sok tennivalónk van, beleértve egy motivációs rendszert és a digitális megoldásokat” – tette hozzá.
Korábban említés szintén felvetődött egy bizonyos „Busz+” program.
Erről azt tudtuk meg, a város diákjait célozta volna meg, hogy közülük is minél többen vegyék igénybe a tömegközlekedést - többek között az iskolák környékén kialakuló csúcsforgalmi anomáliák miatt is. Ez a projekt most fiókban van a járvány miatt.
Forrás, illetve a teljes cikk: nyugat.hu